تغذیه خوب و رژیم غذایی چه تاثیری بر زیبایی دارد؟
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

فاطمه حبشی ارتباط زیبایی صورت و سلامت پوست و تغذیه و رژیم غذایی مناسب
بسیاری از زنان دوست دارند وزن خود را کاهش دهند، اما نگران این هستند که چنین رژیمی روی پوست و زیبایی آنها تأثیر منفی بگذارد. در مطالب قبلی توضیحاتی در مورد تاثیر تغذیه بر زیبایی به شما داده ایم و در این مقاله نکات تکمیلی را به شما ارائه می دهیم. یک رژیم غذایی خوب منجر به تناسب اندام و کاهش وزن می شود. اما تاثیر مثبت رژیم غذایی به این دو مورد محدود نمی شود. غذایی که می خورید به همان اندازه که روی بدن شما تأثیر می گذارد روی پوست شما نیز تأثیر می گذارد.
تغذیه نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. رعایت الگوی صحیح تغذیه برای تضمین سلامت کلی بدن و همچنین سلامت و زیبایی پوست ضروری است.
چندین غذا نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست دارند:
ویتامین A
ویتامین دی
ویتامین E
ویتامین K
ویتامین E
ویتامین های B
ویتامین سی
سلنیوم
نه
مایع
کالری دریافتی
نحوه پختن
خواب و استراحت
موضوع اصلی این صفحه
انواع غذا
غذای خام
رژیم غذایی مدیترانه ای
رژیم گیاهخواری
رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کم کربوهیدرات
چربی کمی
غذای خام
همانطور که از نامش پیداست به معنای نخوردن غذای پخته است. این افراد معمولاً از مغز، آجیل، علف‌ها و غلات کامل در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند و معتقدند پختن غذا آنزیم‌های آن را از بین می‌برد، در حالی که خام‌خوردن غذا به هضم غذا کمک می‌کند و از دریافت و کاهش انرژی اضافی جلوگیری می‌کند. . هیچ کس منکر اثرات زیاد این غذاها نیست، اما پزشکان دلایل آن را به طور کامل نمی پذیرند.
یکی از معایب چنین رژیمی این است که وقتی بدن پروتئین گوشت را دریافت نمی کند، مواد لازم برای تولید کلاژن به بدن نمی رسد و در نهایت پوست حالت ارتجاعی و حالت جدید خود را از دست می دهد. بنابراین باید مصرف انواع پروتئین های خام را افزایش داد تا مواد لازم برای تشکیل کلاژن به بدن برسد.
رژیم غذایی مدیترانه ای
غذای مردم لبنان، ایتالیا و یونان نوعی غذاست. ماهی، سبزیجات، روغن زیتون، میوه ها برای سلامت قلب مفید هستند و از شر چربی های اضافی خلاص می شوند.
در ایتالیا ثابت شده است که این غذاها از بیماری هایی مانند ملانوما پیشگیری می کنند.
امگا 3 موجود در ماهی و آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات مقاومت بافت زیر پوست و پوست را تقویت می کند. این رژیم به شما کمک می کند تا بعداً چین و چروک کمتری داشته باشید و پوست صاف تری داشته باشید. به عنوان مثال، سرکه انگور و بالزامیک حاوی ماده ضد پیری به نام رسوراترول هستند، اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث خشکی پوست شود.
رژیم گیاهخواری
اگر به هر دلیلی گیاهخوار هستید، خوردن بیشتر غذاهای تازه و غلات کامل برای جبران نخوردن گوشت، برای پوست شما معجزه می کند. این مواد رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. رادیکال های آزاد از جمله مواد مرتبط با چین و چروک و پیری زودرس پوست هستند.
پروتئین های حاصل از مواد گیاهی برای پوست بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، بیشتر دانه های گیاهی حاوی روی هستند که ضد التهاب است و التهاب پوست را کاهش می دهد. گفتنی است لبنیات در پیشگیری از لک و آکنه موثر است. رژیم گیاهخواری به دلیل کم چرب بودن می تواند پوست را خشک کند، بنابراین باید روغن هایی مانند زیتون و آفتابگردان را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات
رژیم غذایی پر پروتئین یا همان طور که گفته می شود نوشیدن تا حد امکان آب، رژیمی است که مردم دریای جنوب از آن استفاده می کنند، مانند رژیم معروف اتکینسون.
برای افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند، یک نکته مهم وجود دارد، اینکه با کاهش مصرف نان سفید، پاستا و شکر تصفیه شده، پوست فرد ضعیف نمی شود، مهم ترین نکته ترشح کورتیزول است. کاهش (هورمون استرس) و جلوگیری از سکته مغزی.
آنتی اکسیدان ها، روی و پروتئین هایی که عملکرد آنها کلاژن سازی است از جمله مواد تشکیل دهنده غلات و غذاهای تازه هستند. اما این بدان معنا نیست که شما زیاد گوشت می خورید. خوردن گوشت قرمز لایه محافظ زیر پوست را تقویت می کند، اما مصرف بیش از حد باعث آزاد شدن رادیکال هایی می شود که می تواند منجر به مرگ سلولی و پیری پوست شود.
برای حفظ رطوبت پوست، مقدار زیادی آب بنوشید و گاهی به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده کنید. علاوه بر این، خوردن سبزیجات تازه فواید خود را دارد.
رژیم غذایی کم چربی
غذاهایی که چربی و مقدار کمی دارند باید با احتیاط مصرف شوند زیرا باعث بهبود سلامت و سلامت قلب می شوند.
کاهش چربی باعث می شود رادیکال های آزاد کمتر تولید شوند. رادیکال ها در پیری پوست نقش دارند. بنابراین برای سلامت و شادابی پوست باید از میزان چربی موجود در غذا کاسته شود. بهترین نوع چربی، چربی موجود در آجیل و روغن زیتون است.
چربی به بدن در جذب آنتی اکسیدان ها و ویتامین های محلول در چربی کمک می کند. علاوه بر این، این مواد باعث تقویت غشای سلولی و تقویت لایه زیرین پوست می شوند.
دکتر متخصص پوست و زیبایی شریل کارچر پیشنهاد می کند حداقل 20 درصد کالری خود را از چربی های غیراشباع دریافت کنید.
نکاتی برای مراقبت از پوست
سایر نکات مراقبت از پوست که باید به آنها توجه کرد:
بعد از شستن صورت، پس از بیدار شدن از خواب ضد آفتاب بزنید و چندین بار در طول روز تکرار کنید.
ورزش گزینه بسیار مهم بعدی است. ورزش گردش خون را در پوست افزایش می دهد و سلامت سلول های پوست و این بافت را تضمین می کند.
تمیزی و رطوبت اساس مراقبت از پوست است. در طول روز از مرطوب کننده های مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید

https://fatemehhabashi.com/the-relationship-between-skin-beauty-and-nutrition/





:: بازدید از این مطلب : 29177
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: